Helix, baggrund og meget mere.

Det regner, så vi fik først begyndt på arbejdet med helixen, kupéen og den skjulte banegård kl.11.30. Da det er umuligt at lave et snedkerværksted udenfor i sådan et vejr.
Jan har istedet brugt formiddagen til at gøre alt klar hjemmefra, så det kun er monteringen af de forskellige dele der mangler. Dog kan Helixen ikke komme på plads før vi har fået fat i 10 gevindstykker.
Øverst 2 billeder der viser den vestlige udkørsel fra Troldhede med Troldebanen forrest og DSB bagved.
Der underste oval til helixen. De 2 øvrige er kun nået frem til forgangen.


Vores skjulte sporplan ændrede sig i dagens løb. For at forenkle toggangen besluttede vi at vores gl. vendesløjfe igen skal i brug. Så der nu bliver 2 spor der gennem helixen føres ned til kupéen. Herfra går det så ud gennem væggen til vendesløjfen og retur til opstillingssporene.
Helixen fører dobbeltsporet gennem musehullet i kupéens væg, herfra breder sporene sig ud i udkørselsristen. Der er beliggende ovenpå reolerne til venstre. Herfra går det så rundt til den store opstillingsbanegård (DSB/TKVJ Kolding) til højre og som enkeltspor ud gennem det lille musehul til vendesløjfen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar