Hvad laver vi på vore klubaftener. Se Aktivitetsplan.

Radiatorer og oprydning.

Jan har monteret de sidste radiatorer i "kælderen".
Jan afkorter et rør. Næstsidste radiator er på plads.
Ellers har lørdagen budt på oprydning, rengøring og grovsortering. Der er flyttet rundt med en masse ting der har stået under anlægget - samtidigt er der en hel masse der er kasseret og smidt ud. I næste uge skal vi så have sorteret resterne - vi har fået fat i 50 slikdåser til alle småtingene. Der er fejet og støvsuget, så alt er klar til at skinnerne kan komme på plads og de sidste helligdage kan blive dækket.

Funderbro, oprydning og hvor er koden!

Morten bygger stille og roligt videre på Funderbroen.
Overbygningen til broen bygges i plastik -  H-bjælker og forskellige strips.
Vi er et par stykker der rydder op - ikke for meget! Medens formanden farer rundt for at finde den lap papir hvor koden til den bærbare er gemt!  Men lappen er nok smidt ud !
Vi bliver nødt til at føje en plade på en ½ meter ind mellem Troldhede og strækningerne for at få plads til Viadukten.
I forgrunden Funderbroen (VaGJ) der skal passere hen over Troldebanen og Skjern Å. Grindsted starter ved pladen. 

Vi arbejder med Troldhedes vestlige kant - hvor kan der blive plads til vejen, Troldebanen og DSB. Samtidig skal strækningerne i nordenden af Grindsted Station have det helt rigtige forløb. Der bliver skubbet rundt med kurver og lige stræk. Desværre ser det ud til at vi må droppe Grenebanen og niveaukrydsningen nord for stationen, hvis der ikke skal blive alt for store stigninger. Samtidig ender det nok med at Grindsted bliver forkortet med ⅓ - kun 8 meter lang.
DSB strækningerne til Brande og Skjern skal passere 7 cm under Troldebanen for at få Funderbroen til at se naturlig ud. Medens VaGJ skal passere over broen. Så vi endte med 17 ‰ i stedet for 14 ‰ stigninger.

Lys, planlægning og Funderbroen.

Vi er ved at være klar til sporlægning i den nye afdeling.
Publikumsgangen ved Troldhede mangler kun lidt maling og pyntelister. Armaturerne ved Tistrup Station er på plads. Al kørsel er suspenderet!

Vi fik flyttet rundt med kurverne ved den nye gavl, således at der ikke kommer stigninger på mere end 14 ‰.
Puslespil med de forskellige strækninger og broer/underføringer. Morten er igang med Funderbroen

Men der skal også sættes baldakiner op - lys og afskærmning.
Jan monterer støtter til baldakinerne.