Jan monterer fjederen der skal holde den ene fødeledning stram. Fødeledningerne drejer 90° hvor de 2 langsider mødes. Fødeledninger til DSB i forgrunden bagved TKVJs fødeledninger. |
Hvad laver vi på vore klubaftener.
Se Aktivitetsplan.
Ledninger og atter ledninger.
Hvis vi ikke havde haft kabelbakker og øskener, ville undersiden af anlægget efterhånden ligne en sildesalat med alle de ledninger der fører strøm til skinnerne, telefoner samt digitalstik. På stationerne er der så alle sporskifterne, indgangs og forsignaler m.m.
Uge 25.
Nede på anlægget er stikkene til digitalsignalet næsten færdige. Det er et større arbejde, alene i den nye betjeningsgang er der 11 enkeltstik og 2 dobbeltstik der alle skal loddes og støvforsegles.
På værkstedet er husbyggerne igang, Henrik arbejder med vogterhuset og Jytte er igang med Tisvildeleje Station.
Digitalstik der er monteret ud mod betjeningsgangen. Ledningerne føres rundt under anlægget i "kabelkasser" |
På værkstedet er husbyggerne igang, Henrik arbejder med vogterhuset og Jytte er igang med Tisvildeleje Station.
Henrik arbejder med vogterhusets tag medens Jytte tjekker om gavl og langside er lige høje. |
På besøg hos KMK.
Jan og Flemming var idag på besøg hos Karlemoseparkens Modeljernbaneklub fordi DMJUs bestyrelse holdt møde i klubbens lokaler.
KMKs anlæg befinder sig i flere små lokaler der er beliggende i kælderen under en etageejendom. Der er lavet huller i væggene mellem de enkelte rum, så det bliver muligt at køre fra det ene rum til det næste.
Banen er udformet med 2 kæmpestore endestationer, der på grund af lokalernes størrelse er kraftigt forkortet i forhold til en skalatro station. Fra disse endestationer går banen gennem de tilstødende lokaler - med værksted, køkken, hyggerum m.m. I det midterste rum er rammen til en stor opstillingsbanegård bygget. Det er så meningen at et tog mellem de to endestationer skal vente et passende tidsrum på banegården inden det kører videre til sit endemål.
Billeder fra klubben.
KMKs anlæg befinder sig i flere små lokaler der er beliggende i kælderen under en etageejendom. Der er lavet huller i væggene mellem de enkelte rum, så det bliver muligt at køre fra det ene rum til det næste.
Banen er udformet med 2 kæmpestore endestationer, der på grund af lokalernes størrelse er kraftigt forkortet i forhold til en skalatro station. Fra disse endestationer går banen gennem de tilstødende lokaler - med værksted, køkken, hyggerum m.m. I det midterste rum er rammen til en stor opstillingsbanegård bygget. Det er så meningen at et tog mellem de to endestationer skal vente et passende tidsrum på banegården inden det kører videre til sit endemål.
Billeder fra klubben.
Abonner på:
Opslag (Atom)