Hvad laver vi på vore klubaftener. Se Aktivitetsplan.

Ledninger og atter ledninger.

Hvis vi ikke havde haft kabelbakker og øskener, ville undersiden af anlægget efterhånden ligne en sildesalat med alle de ledninger der fører strøm til skinnerne, telefoner samt digitalstik. På stationerne er der så alle sporskifterne, indgangs og forsignaler m.m.
Så kan telefonerne endelig komme på plads efter ombygningen, det er dog muligt at vi skal have fat i en montør for at få det hele til at fungere. I den "gamle" betjeningsgang har vi flest dobbeltstik - i det lille hul kommer der en diode der lyser når stikket er tændt. Vue over Grindsted og Troldhede - skinnerne er på plads på strækningerne så nu er det kun landskabet der mangler.


Jan monterer fjederen der skal holde den ene fødeledning stram. Fødeledningerne drejer 90° hvor de 2 langsider mødes. Fødeledninger til DSB i forgrunden bagved TKVJs fødeledninger.



Uge 25.

Nede på anlægget er stikkene til digitalsignalet næsten færdige. Det er et større arbejde, alene i den nye betjeningsgang er der 11 enkeltstik og 2 dobbeltstik der alle skal loddes og støvforsegles.
Digitalstik der er monteret ud mod betjeningsgangen. Ledningerne føres rundt under anlægget i "kabelkasser"

På værkstedet er husbyggerne igang, Henrik arbejder med vogterhuset og Jytte er igang med Tisvildeleje Station.
Henrik arbejder med vogterhusets tag medens Jytte tjekker om gavl og langside er lige høje.

På besøg hos KMK.

Jan og Flemming var idag på besøg hos Karlemoseparkens Modeljernbaneklub fordi DMJUs bestyrelse holdt møde i klubbens lokaler.
KMKs anlæg befinder sig i flere små lokaler der er beliggende i kælderen under en etageejendom. Der er lavet huller i væggene mellem de enkelte rum, så det bliver muligt at køre fra det ene rum til det næste.
Den ene endestation. Opstillingsbanegårdens fundament. Den anden endestation - her er det muligt at køre lidt med tog, på trods af at sporene kun er fæstnet med tegnestifter. "Musehul" der forbinder 2 rum med hinanden.

Banen er udformet med 2 kæmpestore endestationer, der på grund af lokalernes størrelse er kraftigt forkortet i forhold til en skalatro station. Fra disse endestationer går banen gennem de tilstødende lokaler - med værksted, køkken, hyggerum m.m. I det midterste rum er rammen til en stor opstillingsbanegård bygget. Det er så meningen at et tog mellem de to endestationer skal vente et passende tidsrum på banegården inden det kører videre til sit endemål.

Billeder fra klubben.