Hvad laver vi på vore klubaftener. Se Aktivitetsplan.

Uge 27.

Henrik har gjort ledvogterhuset færdigt - der kan selvfølgeligt tilføjes flere detaljer.
Nede på anlægget arbejder el og telefon arbejderne med placering af de sidste telefonledninger og strøm til kontroltavlerne på mellemstationerne. Så det varer ikke længe før vi kan prøvekøre en simpel køreplan.
Telefonledningerne er ved at rulle ud. Den sidste ledning vil ikke ind i kabelbakken. Der bygges huse - kæmnerkontoret til stationsbyen Hos Dorthea.
Der er også blevet bygget viadukt til Troldhede Station. og arbejdet med husene til Hos Dorthea er fortsat - kæmnerkontoret er nu murstensbeklædt, tagrender og nedløbsrør er ved at blive lavet.
Kæmnerkontoret bliver beklædt med murstenspapir.

Anlægget d. 1/7.

Vi er kommet ret langt med skinnelægning og el-arbejde på de nye dele af anlægget. Men over 30m² nyt + 20m² "gammelt"anlæg mangler stadig en kærlig hånd med landskab, huse og træer - vi skal have gang i en storproduktion af rødgran til levende hegn samt et par plantager.
Udsigt over den "gamle" del af anlægget med Ansager til venstre, Nr.Nebel anes i baggrunden.

Det næste store projekt på anlægget bliver det rå landskab mellem Troldhede og Tistrup samt hele området over Kupéen og for enden af den lange betjeningsgang. Den gamle del af anlægget skal også opgraderes mht. el og andet ledningsarbejde - kabelbakker og dåser så ledningerne og forbindelserne til stikkene er støvtætte og ledningerne til de forskellige funktioner er til at finde.
Til højre ses Varde Station med betjeningspulten vippet så der kan loddes ledninger fra kontakter til drev. Til venstre ses først DSB, dernæst VaGJ og nærmest væggen VNJ.

I Kupéen mangler vi alt. Der skal føres strøm til skinner, digitalsignal samt forbindelse til en booster. Skinnerne til ankomst- og afgangs-risten skal laves og forbindelserne til vendesløjfen og helixen bygges.
Afgangsristen skal være ovenpå reolen medens ankomstristen bygges i den modsatte side.

Den dobbeltsporede helix og vendesløjfen skal forbindes til resten af anlægget. Når det er sket, skal vi bygge et par interimistiske spor, så byggeriet af Grindsted station ikke forhindrer os i at køre på anlægget.
Helix og vendesløjfe afventer forbindelse til resten af anlægget.

Søndagsarbejde, igen!

Jan og Flemming er igen igang med anlægget. Det drejer sig om de sidste 50 meter kabel samt stik, kabelbakker og stikdåser til betjening af håndkontroller og ledningerne fra den digitale central til de foreløbig 3 boostere der betjener anlægget.
Lørdagens indkøb sammen med rester fra tidligere stationer. Der er stor forskel på en dåse til boostere og en dåse til stik.

Men der dukker hele tiden "nye" ting frem når der skiftes ledninger under et anlæg. Der har derfor været brug for lidt oprydnings og sorteringsarbejde når skinnerne fra "Troldhede 1" og andre nedlagte stationer dukkede op. Det ser i alt fald ud til at vi har skinner nok til vores skjulte station når alle stumperne og et par kasser Piko-skinner bliver brugt.
Prøvetog venter på grønt lys. Der var  mange skinner/stumper gemt under anlægget - flest code 100 fra Roco og Peco men der er vel nok Code 75 til en mindre privatbanestation (Eg - Graulund ??). Jan tilpasser en kabelbakke.

Lekbos udsalg af OKTs varelager.

Lørdag formiddag kørte Jan og Flemming til Østjylland. Vi besøgte Lekbos gård, hvor der var udsalg af OKTs varelager.
Vi kom i god tid, så vi fik en P-plads i birkelunden.
Teltene står parat til det store "Ryk ind". Der er fyldt godt op med kunder der leder efter "det gode tilbud". Betaling foregik inde i butikken. Men uden mad og drikke -- pølser, øl og vand.

Der var mange gode tilbud, men de fleste var allerede udsolgt da vi forlod teltmødet et par timer senere. Vi fik købt skinner og flertallet af de sporskifter/englændere der mangler på Grindsted station. Der kom også 3 "Danske" signaler med hjem, så Troldhede og Tistrup kan blive dækket.
På vejen hjem kørte vi en "lille" omvej, så vi kunne studere viadukten i Troldhede lidt nærmere.
Lastbiler var ikke særlig høje i 1919, der er kun 2,4 m fra asfalt til beton. Cykel/gangstien er tilsvarende kun 2,22 meter høj.