Hvad laver vi på vore klubaftener. Se Aktivitetsplan.

Ballast og plader.

Banekolonnen fortsætter med ballasteringen, der skrider ganske roligt frem.
Først limes ballasten mellem skinnerne. De 2 skrå kanter anbringes og limes derefter.
De første plader er på plads. Jan måler hvor mange meter vi mangler.

Vi har også slæbt 2 plader ind fra Jans bil. De udgør sammen med de plader vi havde i forvejen, hovedparten af Grindsted Stations areal. Nu mangler vi kun 1½ plade før skinnelægningen på Grindsted Station kan begynde.

Uge 31 - Torsdag.

Jan og Flemming er igen alene på skansen.
Jan er igang med en total ombytning af ledninger til sporskifter og tilbagemelding på Ansager Station. Når det samme er sket for Nr. Nebel kan vi lave omløb/overhalinger på alle landstationerne pånær Tistrup.
Jan skifter ledninger. Flemming kommer Hobbytrade ballast på og retter det til med en pensel.

Flemming er igang med ballast på DSB strækningen Varde - Tistrup.

Uge 31 - Mandag.

Jan er gået igang med Grindsted Station, i første omgang drejer det sig om de rammer der skal bære stationen. Når de er på plads kan vi begynde sporlægningen.
Jan skruer en ramme sammen. Viadukten er hæver et par mm vha. vores specielle værktøj. For ikke at lade den gode lim gå til spilde er der "sået" grøftegræs for at skjule sporene efter saven.

Viadukten foran Ansager blev hævet et par mm, da Lux rensevognene ikke kunne passere under den. I samme omgang har omgivelserne fået en gang græs.
Flemming kommer lim på "heden" og sår halvvissent græs med "fluesmækkeren". Hedeskråningen skal lige støvsuges, før græsområderne ser rigtige ud.
Jan markerer hvor der skal være huller - for at vi kan komme til stikdåserne. Der saves et hul til sportavlen.
Det sidste stykke af rammen fabrikeres. Så mangler der kun pladerne før skinnelægningen kan gå igang.

Landskab, hede og grøfter.

Der er gang i udsmykningen af de områder af anlægget hvor det "rå" landskab er lavet.
Skråningen foran Ansagermodulerne bliver et hedeområde foran haverne og en lille plantage der skal dække bagsiden af slagteriet.
Bunden er klar, der skal plantes lidt ene, græs og et par vortebirke så er heden klar.
Flemming smører jordblandingen på skråningen, Sår lyng og korte græsser med Grasmasteren.

DSB strækningen fra viadukten til ædelgranerne og dele af VaGJs strækning omkring Ansager er renset og klar til ballast. Men der skal først plantes "grøftegræs", derefter kan ballasten komme på plads. De første par meter efter viadukten har fået "grøftegræs" i dag, så banearbejderne kan gå igang med sporretning og ballast i morgen.