Witzel og Noch lazerskårne byggesæt, "genvej" og halvtag.

Der bliver arbejdet for fuld kraft med genvejen mellem Troldhede (DSB - mod Herning) og Grindsted (TKVJ - mod Kolding). Kapsaven er igang da skinnelæggerne ikke kan finde skinnetangen. Som sædvanligt er det Jan der står for træværket (her 19 mm spånplade) til den ny strækning (4 m lang). Selvom der er tale om et helt lige stykke, bliver vi nødt til at strømforsyne vha. et vendesløjfemodul.
På ringovnen bliver det lidt lettere at få halvtag nr.2 færdig. Boghandleren havde nemlig skaffet "fransk karton" til formålet. Det ser nu engang bedre ud med en lidt ru overflade på tagpap.
Men da overelektrikeren ikke er tilstede og paptagsfremstilling giver mange "limen skal lige tørre" pauser, får vi tid til overs til de byggesæt (lazerskårne) vi købte hos Witzel og Hos Dortea.
Der er savet ud til sporskiftet.
Det ender i fyret !
Koldingsporet set nedefra.
Anlægget skal gerne holdes støv- og spånefrit.
De 4 m skal "bare" på plads.
Nu fandt Jan skinnetangen - selvfølgelig i udstillingskassen. Det er mærkeligt, at det er så svært at finde værktøjet når det befinder sig "på plads".
Hvad laver Jan i billetlugen.
Skruer spånpladen fast.
Vores modullager og de 2 privatbane billetluger giver adgang til de mere utilgængelige steder på anlægget. Det er faktisk en stor fordel, for det er lettere, at nå det der skal arbejdes med.
Spærene skal lige limes fast. Tagpappet ditto. En tilmuret dør og et "vindfang"
Så er spærene ved at være på plads.
Der er mange anvendelser for en stållineal. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar