Hvad laver vi på vore klubaftener. Se Aktivitetsplan.

Hurtig tur på VaGJ fra Varde til Grindsted.

Per og Jan er igang med at indbygge "vendesløjfer" på Troldhedebanen mellem Troldhede og Grindsted. Det er en speciel opgave, når diskussionen går på hvor langt der skal være mellem isoleringerne. Resultatet blev ca.3½ meter, vi må så håbe det er nok.
Flemming har leget med actionkameraet. Det har givet nedenstående resultat:

Heljan Triangler. ØV!!!

Flemming havde sine 2 Triangler til at køre i forspand på vores åbent hus arrangement. Trianglerne kørte næsten konstant pendulkørsel mellem Varde H. spor 3 og Grindsted spor 0. Desværre blev den ene Triangel (ME) pludselig meget varm, den begyndte at "hænge" og gik så "død" efter et par sekunders kørsel. Dobbelttraktionen blev opløst og patienten røg op på værkstedet.
Her kunne der straks konstateres en skade forårsaget af varmen.
Uønsket bule i taget på Heljan ME.

Herefter var der kun et at gøre. Taget blev afmonteret og decoderen udskiftet med stikket fra S-maskinen. Ned på anlægget - stadigvæk ingen reaktion. Finde en analog transformator (miniclub) - prøve igen - ingen reaktion. Studere stikket, der selvfølgelig skulle monteres med hanstikkets ben gennem printet og op i hunstikket. Prøve igen, som forventet fungerede motor og lys upåklageligt.
Så 3 - 4 timers kørsel i dobbeltraktion kostede en decoder.
ME 627 med stikket monteret på styreprintet - den "afdøde" decoder ses forrest til højre.

Indtil en ny decoder er monteret kan ME 627 kun køre med 14 køretrin, uden lysskift, men den kan trods alt stadigvæk bevæge sig fra A til B på anlægget.

Faller Car

Så er der gået Faller Car i klubben. Jan bygger broer og veje på det store åbne areal syd for Grindsted Station. Det er så planen at der skal køre en DSB bus (Heljan) rundt syd og øst for Grindsted. Der bliver bla. holdeplads foran stationen i Bindeballe (vist ikke særlig realistisk)
Når vores fritrumsprofilvogn og Lux rensevognene kan passere under vejoverføringen er der ingen ko på isen!