Lunderskov - eller hvorfor Peter ikke bygger skib i dag.

Peter S. svigtede dagens skibsbygning i Haderslev fordi TKVJ 12 kræver en kærlig hånd inden en evt. "jomfrukørsel" mellem Vejle og Jelling.
Han inviterede os til at beundre resultatet - hvilket vi selvfølgeligt tog imod.
Da det er vanskeligt at fotografere inde i remisen, lykkedes det at få flyttet vidunderet udenfor - næsten en drejeskiveforestilling som på Jernbanemuseet.
Peter trækker TKVJ 12 ud af remisen vha. FFJ M 1211.

Nyt loft - bemærk "gardinerne".
Der er fyldt helt op med vand.
Remisen i Lunderskov har efterhånden fået bedre faciliteter til både metal og træ.
Metalværkstedet.
Træ værksted.
Der var dog også et par patienter i remisen.
Diesel 11 gennemgår et hovedeftersyn og kommer ikke ud foreløbig.
DIII maskinen Nr 857. Tidligere OHJ & DSB.

Selv Acetylengasflasken er tilstede. 
Den trykprøve gælder nok ikke i dag.

Hvis kedlen er OK er der mulighed for en DIII maskine på sporet om XX år.
Selvom det ser slemt ud, er der kun tale om overfladerust.
TKVJ 1470 trænger til en kærlig hånd og en gang maling.
KS P vogn. Nye brædder og den er så god som ny.
Drejeskiven står foran en større renovering.
De nye dele til drejeskiven er klar til montage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar