Troldhede og Gulv !

Vi har fået lavet afstandsstykker til Troldhede, så alle stationens spor kan anbringes på rette sted. De to perroner bliver 66mm brede (71mm mellem skinnerne) medens læssevejen nøjes med 35 mm.
I velfærdslokalet går det stærkt. Jan lægger gulv - nederst støjdæmpende fiberplader og øverst "klik" laminat plader.
Og så fik vi prøvekørt vores "ny" station. Kameratoget kom ud for en "hændelse" - vognen med kameraet var ikke koblet ordentligt med MZ 1405 - resultat se selv. Et ophold på et par minutter i mørke er klippet væk. p.s. vognen holdt sig på sporet !!!
Sporene fra Ejstrup (kælderen) og Kibæk (Grindsted) nærmer sig Troldhede.
Afstandspladerne giver et indtryk af stationens bredde. Lastbilen er på afveje.
Per renser en skinne, medens Jan borer hul til englænderens drev.
Udkørslen mod øst. Ejstrupsporet er ikke tilsluttet.
Så er englænderen monteret og TKVJs perronspor står for tur.
Der bores hul til englænderens drev i vestenden af stationen.

Den sidste plade i første række saves til.
Og klikkes på plads.
Det skrider hurtigt fremad.
Det sidste stykke markeres.
En hammer og en gummiklods er uundværlige.
Så er tredje række snart færdig.
Men der skal lige saves lidt af.
½ times gulvlægning.
Eftermiddagens resultat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar