Hvad laver vi på vore klubaftener. Se Aktivitetsplan.

Helsinge Station. Nu lakker det mod enden.

Nu er Jytte ved at være færdig med sit byggeri, tagvinduerne er monteret. Nu er det så skorstene der på programmet.


Nu blev bygningen så færdig. Der var igen et lille selvbyggerprojekt, der var ikke udskåret mursten til den store skorsten fra Epokemodellers side. Heldigvis var der rigeligt med papir, til hjemmefremstilling af de manglende stykker. Stationen er nu ved at blive bygget ind i Jyttes hjemmeanlæg. Der vil senere flg. en billedserie samt en beskrivelse af anlægget.

DSB ZE 504016.

Tog & Tekno har i samarbejde med Märklin begået endnu en dansk vogn. Denne gang drejer det sig om en tankvogn fra Kosangas med nr. ZE 504016. på jernbanen.dk er der en beskrivelse samt et foto af 1:1 vognen. Modellen afviger på et par punkter fra forbilledet, gelænderet på bremseplatformen har ikke den rigtige form og varmeskjoldet er lidt for langt - begge dele er dog noget man selv kan udskifte/skære til. Vognen er bemalet og litreret som den så ud før 1957. Bemalingen er som sædvanligt hos Märklin knivskarp.
Vognen der er en bogietankvogn, blev købt 1949 fra DR Posen 586 626, og omb. af Scandia. Bogieakselafstand var på 2 m (HO 23 mm) og bogiecenterafstanden var 7,2 m (HO 83 mm). Modellen har en bogieakselafstand på 23 mm og en bogiecenterafstand på 83 mm, så målene stemmer, men desværre er bogien af en anden type end hos forbilledet.

Helsinge Stations Tag.

Jytte er nu igang med at beklæde Helsinge Stations tag med "skifer". Ved hjælp af en stållineal og to små limklemmer går det ret hurtigt, og bedst af alt det ser flot ud.
Den utålmodige fotograf vil om ganske kort tid få mulighed for at fotografere en færdig station. Vi regner med at Jytte, der aldrig før har bygget et større paphus, har brugt ca. 35 timer på byggeriet indtil d.d.