CU med Dekas strækbånd. del 1.

Når en CU-vogn i klubbens periode kørte som togførervogn, var den som regel forsynet med strækbånd. Disse er nu kommet som byggesæt fra Dekas.
I byggesættet er der en udførlig vejledning, der beskriver, hvad der skal fjernes fra vognen. Hvor der skal bores samt hvorledes de forskellige dele skal monteres.
Første opgave er at fjerne bremsebukke, afløb fra toilet, varmeslanger og forstærkningsjern (sprængværk) fra undervognen - det er let klaret, da der ikke er anvendt lim. Krummelurerne ved tagkanten skal også hives af, her skal der i modsætning til hvad der står i vejledningen andvendes mild vold - med en fladtang kan krummelurerne vrikkes fri uden at maling eller andet ødelægges.
Herefter kan midterkonsollerne på undervognen monteres. I samme omgang skæres bremsebukkene til og monteres i de samme huller som de kom fra.
Før resten monteres skal der så bores huller i gavlene til gavlprofilerne. Det går lettere end man lige regner med, når vejledningens lille tip følges. Strækbåndene og de andre dele skal males i vognens farve før de monteres, derfor er der dømt pause indtil næste torsdag.
Cu-vogn med afmonterede dele - bremsebukke og sprængværk skal genbruges. De nye dele skal lige males før de monteres, midterkonsollen på undervognen er dog kommet på plads (skal senere males sort)

Der bores huller til gavlprofilerne.

Så er alle delene fra Dekas malet med Humbrol 20 - der mangler stadigvæk satin/halvmat lak.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar