Kort anmeldelse af S - maskinen.
Maskinen skal køres til, efter ca. 1 times kørsel kører den uden mystiske "hak", grat på tandhjul/snekke ??
S-maskinen trækker af med mindst 130 aksler - vi har ikke flere vogne på anlægget pt. Lyden er for en gang skyld behagelig lav, dog er skovlelyden for høj. Hvis man skubber vognene er der dog et mindre problem, da fjederen der holder kulissen måske er for tynd, koblingen synker når der skubbes (4-5 CC & B vogne).
I klubben kører vi på på Tillig, Peco code 75 & 100, Piko og Rocoline skinner. Ved testen hos Felderbanen (der blev kasseret et par stk. med fejl før vi fandt en der duede) klarede den en industrikurve (Märklin K), her i klubben har den trukket 130 aksler op af en 2% stigning, klaret samme træk gennem en s-kurve (r = 600) på en stigning (ca.1,5%). Kørt gennem afvigende gren på Peco Finescales korteste sporskifte. Kørt gennem Tilligs næstmindste kurveskifte.
Skubbet en Roco rensevogn + 5 personvogne (CC & B) både retvendt og baglæns gennem sporskifter og englændere.
Den kunne ikke køre langsomt i starten, men efter en time listede den afsted (begge retninger) uden problemer.
Jan Møller fra Felderbanen ændrede opsætningen af decoderen, da jeg hentede den. Han havde fået de korrekte CV - værdier fra Hobbytrade.
Her følger 4 små videoer af maskinen i funktion.
Den havde på optagetidspunktet kørt i lidt over 2 timer.
Her er maskinen på vej ud af Varde.
Så går det hen af paradestrækket - der som det ses er under opbygning.
Her kører vi hen af den pæne langside.
S - maskinen med persontog på den korte langside og i Varde.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar