Efter en ½ times ophold hos Felderbanen - 3 vogne + 2biler + 6 tidsskrifter - gik turen videre mod fyn, hvor vi som sædvanligt have problemer med at finde Jørgens hus - men nr.45 eller nr.54 er ikke helt det samme.
Efter en god frokost - kørte vi til Faaborg for at se remisen, hvor Jørgen tilbringer en stor del af sin fritid.
Efter en tur rundt i remisen - SFvJ har mange gamle vogne der trænger til en kærlig hånd - kørte vi videre til Pejrup hvor klubben har en stor vognhal ved den gamle station.
I Pejrup mødte vi klubbens banekolonne, der var i fuld gang med at ballastere inde i vognhallen. De 2 tankvogne skulle efter endt arbejde placeres i hallen. Herfra gik turen til Korinth, hvor veteranbanens spor stopper. Vi gik fra stationen, forbi End off the Line - hvor klubbens drejeskive opbevares, i adskilt tilstand, på hjul!! - skinnerne fortsætter mod Ringe. Vi gik videre og et stykke fremme mødte vi en gammeldags kilometersten!
Efter en længere travetur, vendte vi tilbage til Jørgens hus. Her var det nu modeljernbanen der blev studeret ned til mindste detalje.
Fynsk trælygtepæl. |
Efter aftenkaffen var det så tid til at finde sengene i annekset.
Søndag formiddag legede vi lidt mere, indtil det var tid for hjemturen. Vi var knap nok startet før der lød et brag - koblingskablet sprunget - vente, vente på Falck --- der var dog en god ting ved opholdet, jeg fik fotograferet endnu en gammeldags lygtepæl. Efter godt 1 time, blev vi afhentet af Falck der transporterede os til Fiat i Grindsted. Her blev vi afhentet og efter en tur der tog lidt over 4 timer (normalt 2 timer) var vi tilbage i Krusbjerg.
Video: Jørgens Modeljernbane. 1.del.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar