På udstillingen i Stoholm havde F2010 en meget stor og iøjnefaldende stand, hvor de havde prototyper/prøvesamlinger af flere interessante ting.
Den første vogn der kommer på markedet (december - Januar) bliver motorbivognen litra FC. Modellen er bygget i træ - lazerskåret -, som i virkeligheden. De 2 prøvesamlinger der vistes i vitrinerne så enormt flotte ud.
|
Vognkassen er bygget helt i træ! |
|
Litra FC er kendetegnet ved det store vindue i gavlene. |
|
Sidebaneidyl fra 30'erne, 40'erne og begyndelsen af 50'erne. |
|
Litra FC - flot vogn med mange specielle detaljer. |
|
Litra FC på F2010s lille diorama - bemærk transformator og overgang - lazerskårne nyheder! |
Men F2010 havde meget mere på programmet - I begyndelsen af 2014 kommer der en efterhånden gammel nyhed - motorvognen litra MT. Denne er opbygget på samme måde som bivognene FC og FE, nemlig med en vognkasse helt i træ.
|
Prøvesamlet MT. En motorvogn med mange finurlige tagdetaljer. |
Næste skud på stammen bliver litra FE - kommer i løbet af 2014. Så vi kan sammensætte et typisk vestjysk sidebanetog. Bestående af MT, FC og FE + evt. en enkelt ilgodsvogn!
Epoke IV - VI kørere må undskylde, men jeg fik ikke fotograferet de moderne vogne
F2010 går også ind i produktion af lazerskårne bygninger. Den første bliver det lille kalkhus, som Lokomotivet har bragt tegninger til.
|
De lazerskårne bygninger er skåret således at samlingen i hjørnerne ikke kan ses! |
Heljan havde ikke meget at vise frem, men prøvemalingen af DSB rutebilen tegner godt
Ingen kommentarer:
Send en kommentar