Hvad laver vi på vore klubaftener. Se Aktivitetsplan.

Hobbymessen set fra en udstillers synspunkt.

Det største ankepunkt ved hobbymessen set her fra det vestjyske er afstanden. Diesel (gl. varevogn) til 600km  + bropenge er en ganske pæn ekstraudgift oven i de sædvanlige udgifter til en udstilling.

Da vi ankom til hallen efter 3½ timers kørsel, gik det meget hurtigt med at stille SVJMJKs moduler op og slutte dem til MJK Stationsbyens udstillingsmoduler. De første prøvekørsler gik fint, men da vi fik sluttet SVJMJKs 10 år gamle vendesløjfe til modulerne gik det ikke. KORTSLUTNING !!! Frem med målegrejet - problemet lå i hjertestykkets nabolag - vi havde glemt, at klippe de to små "lus" over, der forbinder tungerne med skinnerne modsat hjertestykket. Så vi måtte save skinnerne over for at klare problemet. Herefter var der lige tid til et par prøveture inden vi blev smidt ud af hallen.
Vi tog hen til MJK Stationsbyens lokaler i Avedøre, hvor vi hyggede os sammen med flere af klubbens medlemmer.
Det er sjovt og lærerigt, at se et klubanlæg, der ikke er gjort klar til Åbent Hus/jubilæum/besøg fra en anden klub/køreaften. Pludselig står man foran en mærkelig ting - hvad skal den bruges til ? Når forklaringen følger, har man måske fået en god idé til løsning af en tilsvarende opgave hjemme i klubben.
Det strømmede ind med "gæster" lige fra kl.10.00 da portene åbnedes. Som det ses var der mange der kiggede på vores videoer hjemme fra klubben. Det var især førerrumsoptagelserne der affødte kommentarer men også vore prøvekørsler med E og S maskiner foran 3 - 4 meter lange godstog. Ellers gik dagen med en masse kørsel - det er forbavsende så meget gods der skal transporteres mellem Stakroge og Jyderup. Selv en meget kort "lang" landstation som Stakroge har mange, gode og interessante rangermuligheder. Der er faktisk lidt af et puslespil, at få den hvide vogn ind til kartoffelcentralen når der holder en eller flere vogne i læssesporet.
Der blev selvfølgelig også tid til at spotte og fotografere McK/Decas og Heljans kommende nyheder.
Men de mange tilskuere, bevirkede at det ikke alene var lokomotivførerne der havde travlt på vores stand. Der var også mange der gerne ville vide hvordan vi limede ballast/ såede græs/ lyddæmpede modulerne/ fik tid til at bygge klubbens værksted om og meget mere. Derfor blev der desværre ikke tid til at "studere" de forskellige udstillingsanlæg.
Jeg fik dog fotograferet stort set alle stande,både forhandlere og udstillere.
I modsætning til DMJUs udstillinger var der mange andre "Hobbies" repræsenteret. se.link. Så man kunne risikere et møde med en lastbilkonvoj, når man drejede om et hjørne.
Plastbyggerne havde lavet små dioramaer og store kampvogne.
Der var selvfølgelig også skibsbyggere, disse havde dog ikke et stort bassin som det er kutyme på de tyske udstillinger.
Selvom der var mange flotte fartøjer, var det alligevel Chr.IV.s mastekran der imponerede.
Nu var der efterhånden gået 8 timer - det kan mærkes i benene - og lørdagens udstilling sluttede. Efter en lang dag, hvor der kun blev tid til en fransk hotdog og et par æbler tog vi på kinisisk restaurant. Det kan anbefales (Restaurant ved Hillerød torv) 26 retters kinesisk buffet for 129,-. Desværre nåede jeg kun at smage på 21 retter. Selvom tallerkenen blev fyldt til randen 3 gange.
Da vi havde spist kørte vi til Avedøre hvor vi igen havde en hyggelig aften.
Søndag kom vi i sidste øjeblik til hallen, da vores morgenmad sammen med et par af Stationsbyens medlemmer trak ud.
Dagen forløb stort set ligesom lørdagen, men jeg fik lavet et par videoer fra vores samkørsel.


samt af et par af de andre udstillingsanlæg.


Men så var en god og udbytterig udstilling også færdig.
Vi fik pakket sammen i en fart - sagt farvel til MJK Stationsbyens medlemmer - og drog mod vest. Lidt før 20.00 holdt vi udenfor klubhuset - det stod der stadigvæk selvom vi ikke fik bygget værksted i denne week-end. Men vi vender frygteligt tilbage i morgen.
m.v.h
Flemming Ormstrup
p.s. jeg købte Fleischmanns specialvognssæt, 2 Hack Brücken og Auhagens Feldbahnset + 9 tipvogne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar