Kælderen bliver det eneste område på klubanlægget hvor sporskifterne skal drives digitalt. Så Per har tegnet sporplanen til de to opstillingsbanegårde. Næste trin bliver så dekodere på alle skifter. Han laver hele systemet så vi kører ad forskellige togveje. Afgangsristen opdeles så der bliver 3 spor til Grindsted og 3 spor til Troldhede samt et spor hvor tog fra begge destinationer kan køre ind på opstillingsbanegården.
|
Inde mod væggen 3 Grindstedspor, derefter 3 Troldhedespor og yderst "vendesporet". |
På opstillingsbanegården er det første spor et "hjulrensespor" med indbygget LUX Cleaner. Der følger så 5 opstillinsspor til lyntog, skinnebusser, styrevognstog samt opstilling af nye togstammer. 4 spor til person og godstog der afventer en tur i vendesløjfen eller plads i afgangsristen. Det inderste spor bliver et gennemgående "vendespor" der fører direkte ind til vendesløjfen.
|
Opstillingsbanegården er stadig under opbygning. Rensesporet ses i forgrunden |
|
Sporplanen er på plads. |
Hele systemet - 20 år gammel stationær + Lenz Li100 (årgang 1994) der for første gang har været i funktion, Hurrah for de gode gamle disketter! - fungerede 1.gang, så nu kan der også køres tog vha. computer. Arbejde til klubbens "yngste" medlem.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar