G/Gs serie 1. Med oprindeligt litra G. Bemærk de store gammeldags trin og "færgeøjer" ikke kroge. |
Vogne havde skruebremse placeret på en bremseplatform. Skydedøre fik en fri døråbning på 1.800 mm. Der var et meget bredt trin under skydedøren, der var anbragt asymetrisk i forhold til dørene.
Vognene blev allesammen EUROP-mærkede i kortere eller længere perioder.
G/Gs serie 1. med EUROP litrering G. |
Modellerne er tro mod forbilledet. De kører fantastisk godt - begynder at rulle hvis de placeres på skinner der hælder en lille smule. Bygget i plastik med påsatte detaljer i plast eller metal. Bunden er metalstøbt, men akselgaflerne er støbt i plast.
Gs serie 2. Med centreret trin under døren. Små metaltrin under bremseplatformen og færgekroge. |
Gs serie 2: Blev leveret i perioden 1959-64. Der blev bygget 2000 eksemplarer, så mere end halvdelen af Gs-vognene var fra denne serie.
Vognene havde skruebremse placeret på en bremseplatform i lighed med serie 1-vognene, men havde fået bredere døre med en fri åbning på 2.000 mm.
Gs serie 2. Med EUROP litrering Gs. |
Modellerne er tro mod forbilledet. De kører fantastisk godt (gælder ikke alle vogne, da 0401 - 0404 er leveret med hjul hvis pinoler er for spidse og ru) begynder at rulle hvis de placeres på skinner der hælder en lille smule. Bygget i plastik med påsatte detaljer i plast eller metal. Bunden er metalstøbt, men akselgaflerne er støbt i plast.
Gs serie 3: ligner serie 2 men er uden bremseplatform. Vognene leveredes i 1965 - 66.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar