I dag er det hovedbygningen der står for tur. De enkelte trin i processen ses af billederne.
| Alle dele til hovedbygningen incl. en skovl, greb og trillebør er tilstede. |
| De enkelte dele klippes eller skæres fri af støberammen. |
| Og tørres over med en terpentinvædet klud. |
| Hovedbygningen skal lige patineres - ellers er den klar til at samle. |
I stedet blev vandkranen fordansket og samlet - den kan drejes ind over vandtragten på damplokomotiverne og drejes tilbage over risten når den ikke er i brug.
| Vandkranens dele skæres fri af støberammen. |
| Delene er lige til at skubbe sammen uden brug af lim. |
| Lokomotivet mangler en vandtragt - lem. Der er kun brugt lim 3 steder på vandkranen - den meget tyske lygte er fjernet. |
| Vha. 6 mm tykt krydsfiner er remisens bund kommet i niveau med skinnerne. |
| Da der ikke blev lavet en permanent løsning på remisens højdeproblem, blev det istedet taget der blev bygget færdigt. |
| Tagrenderne limes fast. |
| Tagrytteren skubbes sammen, før den limes på fundamentet. |
| Så mangler der lige taget samt to udluftningsventiler. |
| De 2 første huse på "Remisevej" kunne f.eks blive disse Fallerhuse - ligner 1870'er byggeri fra Danmark. |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar