Hvad laver vi på vore klubaftener. Se Aktivitetsplan.

Nye Ølvogne & en Gærvogn fra McK


McK har igen sendt en serie ølvogne på markedet til epoke III folket. Der er dog blevet plads til 2 epoke IV vogne en Tuborg med hat og en Carlsberg.
Epoke III vognene en serie Tuborg vogne bygget i 1946ff. Ommalet i 1955 og endelig omlitreret i 1966. En DDSF vogn bygget i 1949 omlitreret i 1966. En serie Carlsberg vogne bygget i 1951ff. Ommalet i 1955 og endelig omlitreret i 1966.


Tuborg Vognene er flg:
ZB 99 616 Hvid med rød skrift, uden hat bygget 1946 - ommalet 1955
ZB 99 624 Rød med hvid skrift, med hat bygget 1947 - ommalet 1955 omlitreret 1966
ZB 99 628 Rød med hvid skrift, med hat bygget 1948 - ommalet 1955 omlitreret 1966
ZB 99 629 Grøn/hvid med hvid skrift, med hat bygget 1948 - ommalet 1955 og 1961
ZB 99 635 Rød med hvid skrift, med hat bygget 1948 - ommalet 1954 omlitreret 1966
ZB 99 639 Hvid med rød skrift, uden hat bygget 1951 - ommalet 1955
20 86 081 5 619-5 Rød med hvid skrift, med hat bygget 1946 - omlitreret 1966 udrangeret 1970


Carlsberg Vognene er flg:
ZA 99 301 Hvid med rød skrift, bygget 1951 - ommalet 1955
ZA 99 303 Hvid med grøn skrift, bygget 1951 - ommalet 1955 omlitreret 1966
ZA 99 313 Hvid med rød skrift, bygget 1953 - ommalet 1955
ZA 99 315 Hvid med grøn skrift, bygget 1953 - ommalet 1955 omlitreret 1966
ZA 99 317 Hvid med grøn skrift, bygget 1954 - ommalet 1955 omlitreret 1966
20 86 081 5 005-7 Hvid med grøn skrift, bygget 1951 - omlitreret 1966 udrangeret 1977

Vognene er modeltro, flotte og kører godt. De har fjedrende puffer og bremseplatforme samt håndbøjler i metal. Mere om originalerne se Jernbanen.dk
Der findes billeder af alle nr. på Jernbanen.dk, så det er muligt at se de små fejl der er i bemalingen - indtil videre har vi kun fundet bemalingsfejl på påsatte detaljer f.eks lukketøjet på den grøn/hvide Tuborgvogn der er hvid forneden i stedet for grøn.

Forsøgsbemaling der desværre ikke slog an !!
Som det ses er alle påskrifter letlæselige og jfr. billeder på Jernbanen.dk anbragt på de rigtige steder.


Når bremseplatformene vender mod hinanden støder de sammen før pufferne får kontakt. Det skyldes flere faktorer: U-jern i gavlene er for tykke. Der mangler udsparring (huller) i platformene, Pufferne er for korte,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar