Vi har gang i mange forskellige ting i sommervarmen.
Egon fører strøm og telefonledninger frem og opretter telefoner og stikkontakter på relevante steder i kælderen og andre steder på anlægget.
Landskabsarkitekterne har travlt med det flytbare tag over kælderen samt Sandet og dens omgivelser. De rydder også op så der kan køres på strækningen mellen Grindsted og Troldhede (TKVJ)
Jesper og Lukas er i gang med at samle de enkelte spor i den ny del af kælderen.
Der bygges også flere forskellige bygninger.
Endelig arbejdes der med forslag til styringen af kælderen - sportavler (analog drift/computerstyring) til den ny.del og sporplan m.v. til den gl.del (computerstyret).
Den sidste mandag i måneden er afsat til prøvekørsel, oprydning og retning af småfejl så vi kan få så uproblematisk kørsel som muligt i weekenden.
Hvad sker der i klubben - se Aktivitetskalender
Juli måneds arbejdsaftener.
Der er 3 løse plader der skal fungere som "tag" over kælderen
Torben dekorerer den bageste plade
Jan og Torben støvsuger de gamle og nye moduler
Torben rydder op i byggematerialerne
Jan er også i gang
De sidste elektrikerrør under Troldhede m.v. monteres
Et Cobalt drev monteres i kælderen - gl.del - hvor alt styres vha. computer
Så er der monteret drev under superdiamanten. ny del. Som det ses mangler der stadig ledningsføring.
Jesper lodder ledningerne fra sporene fast på fødeledningen.
Medens Lukas samler ledningerne og fastgør dem til fødeledningerne - så de er klar til lodning.
Udkast til foreløbig analog sportavle til kælderen. - skal med tiden laves digital.
Allerede forkastet - der bliver 2 sportavler til den vestlige ende af kælderen, de 22 sporskifter i superdiamanten skal styres for sig selv- ny.del
Superdiamanten, drejeskive samt opstillingsspor/rensespor skal styres fra en sportavle som ser således ud.
Der bygges enkelte Hobbytrade huse, når de kan bruges - her et hus til Sandet
Torben er fortrængt til opholdsrummet, da der tegnes sportavler i værkstedet.
Inderhuset er næsten færdigt
Der limes murstens"papir" på bygningen.
BP's udlevering er ved at tage form - der skal være flere rør bag bygningen der skal illudere nedgravede tanke.
Bygningen er bygget som et standard gasdepot - lignende fandtes flere steder i landet. Så rampen ved gavldøren er ubrugelig i Grindsted pga. skuret.
Henrik anbringer bygningen på dens endelige plads - selve huset kan fjernes så vinduer, døre m.m kan monteres.
Henrik arbejder med en sporplan (Traincontroller) til den ny kælder - Herning. Skjern, Esbjerg.
Det blev Pers udgave der skal bruges - her er Henrik og Per i gang med at hente Pers tegninger ind på den stationære computer.
Den reviderede sporplanen til den gl kælder - Kolding og Ejstrup(brunkul) - for at oprette en sporvej trykkes der på 2 gule "knapper"
Den ny kælder - Esbjerg Havn (9 spor + drejeskive) - Esbjerg (6 spor + parkering til Lyntog) - Skjern (5 kortere spor + 3 postspor)
Prøvekørsler: Der løbes om på Troldhedes privatbanspor
Der returneres til Grindsted over Sandet
Prøvekørsel på Grindsted Station.
Jan skruer skinnen fast
Som er løftet vha. lidt papir - midlertidig løsning
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar