Hvad sker der i klubben - se Aktivitetskalender

Juli måneds arbejdsaftener.

Vi har gang i mange forskellige ting i sommervarmen.
Egon fører strøm og telefonledninger frem og opretter telefoner og stikkontakter på relevante steder i kælderen og andre steder på anlægget.
Landskabsarkitekterne har travlt med det flytbare tag over kælderen samt Sandet og dens omgivelser. De rydder også op så der kan køres på strækningen mellen Grindsted og Troldhede (TKVJ)
Jesper og Lukas er i gang med at samle de enkelte spor i den ny del af kælderen.
Der bygges også flere forskellige bygninger.
Endelig arbejdes der med forslag til styringen af kælderen - sportavler (analog drift/computerstyring) til den ny.del og sporplan m.v. til den gl.del (computerstyret).
Den sidste mandag i måneden er afsat til prøvekørsel, oprydning og retning af småfejl så vi kan få så uproblematisk kørsel som muligt i weekenden.

Der er 3 løse plader der skal fungere som "tag" over kælderen

Torben dekorerer den bageste plade

Jan og Torben støvsuger de gamle og nye moduler

Torben rydder op i byggematerialerne

Jan er også i gang

De sidste elektrikerrør under Troldhede m.v. monteres

Et Cobalt drev monteres i kælderen - gl.del - hvor alt styres vha. computer

Så er der monteret drev under superdiamanten. ny del. Som det ses mangler der stadig ledningsføring.

Jesper lodder ledningerne fra sporene fast på fødeledningen.

Medens Lukas samler ledningerne og fastgør dem til fødeledningerne - så de er klar til lodning.

Udkast til foreløbig analog sportavle til kælderen. - skal med tiden laves digital.

Allerede forkastet - der bliver 2 sportavler til den vestlige ende af kælderen, de 22 sporskifter i superdiamanten skal styres for sig selv- ny.del

Superdiamanten, drejeskive samt opstillingsspor/rensespor skal styres fra en sportavle som ser således ud.

Der bygges enkelte Hobbytrade huse, når de kan bruges - her et hus til Sandet

Torben er fortrængt til opholdsrummet, da der tegnes sportavler i værkstedet.

Inderhuset er næsten færdigt

Der limes murstens"papir" på bygningen.

BP's udlevering er ved at tage form - der skal være flere rør bag bygningen der skal illudere nedgravede tanke.

Bygningen er bygget som et standard gasdepot - lignende fandtes flere steder i landet. Så rampen ved gavldøren er ubrugelig i Grindsted pga. skuret.

Henrik anbringer bygningen på dens endelige plads - selve huset kan fjernes så vinduer, døre m.m kan monteres.


Henrik arbejder med en sporplan (Traincontroller) til den ny kælder - Herning. Skjern, Esbjerg.

Det blev Pers udgave der skal bruges - her er Henrik og Per i gang med at hente Pers tegninger ind på den stationære computer.

Den reviderede sporplanen til den gl kælder - Kolding og Ejstrup(brunkul) - for at oprette en sporvej trykkes der på 2 gule "knapper"

Den ny kælder - Esbjerg Havn (9 spor + drejeskive) - Esbjerg (6 spor + parkering til Lyntog) - Skjern (5 kortere spor + 3 postspor)

Prøvekørsler: Der løbes om på Troldhedes privatbanspor

Der returneres til Grindsted over Sandet

Prøvekørsel på Grindsted Station.

Jan skruer skinnen fast

Som er løftet vha. lidt papir - midlertidig løsning 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar