Hvad laver vi på vore klubaftener. Se Aktivitetsplan.

Lunderskov - eller hvorfor Peter ikke bygger skib i dag.

Peter S. svigtede dagens skibsbygning i Haderslev fordi TKVJ 12 kræver en kærlig hånd inden en evt. "jomfrukørsel" mellem Vejle og Jelling.
Han inviterede os til at beundre resultatet - hvilket vi selvfølgeligt tog imod.
Da det er vanskeligt at fotografere inde i remisen, lykkedes det at få flyttet vidunderet udenfor - næsten en drejeskiveforestilling som på Jernbanemuseet.
Peter trækker TKVJ 12 ud af remisen vha. FFJ M 1211.

Nyt loft - bemærk "gardinerne".
Der er fyldt helt op med vand.
Remisen i Lunderskov har efterhånden fået bedre faciliteter til både metal og træ.
Metalværkstedet.
Træ værksted.
Der var dog også et par patienter i remisen.
Diesel 11 gennemgår et hovedeftersyn og kommer ikke ud foreløbig.
DIII maskinen Nr 857. Tidligere OHJ & DSB.

Selv Acetylengasflasken er tilstede. 
Den trykprøve gælder nok ikke i dag.

Hvis kedlen er OK er der mulighed for en DIII maskine på sporet om XX år.
Selvom det ser slemt ud, er der kun tale om overfladerust.
TKVJ 1470 trænger til en kærlig hånd og en gang maling.
KS P vogn. Nye brædder og den er så god som ny.
Drejeskiven står foran en større renovering.
De nye dele til drejeskiven er klar til montage.

Besøg fra VSV&MJ

Torsdag aften havde vi besøg fra VSV&MJ.
Vi viste først anlægget frem. Derefter fik de besøgende forklaret hvordan vi bygger moduler i Dansk H0-Modul Samkørsel.
VSV&MJ planlægger et lille modulanlæg ála Obbekær se.link. De vil tage udgangspunkt i Herborg Station (beliggende på den nedlagte DSB strækning Skjern-Videbæk). Det er så meningen at anlægget kan fungere alene som Obbekær eller vha. 2 overgangsmoduler kobles sammen med vore moduler.
Troldhede beundres.

Et kort besøg i Esbjerg.

Jan og Flemming besøgte Esbjerg MJK, for at aflevere de moduler vi havde transporteret til DMJUs Køge udstilling. Vi fik i samme omgang en idéudveksling angående fremtidige arrangementer/tiltag i Dansk H0-Modul Samkørsel. F.eks FREMO lignende samkørsler hvor vi lejer en gymnastiksal/hal.
Årsagen til besøget!!!
Esbjergs flotte anlæg har været under ombygning i et par år. Det eneste der ikke bygges på er Tommerup Station og stationsbyen samt landskabet omkring den.
Esbjerg Station har også undgået de helt vilde ombygninger, men der er ændret en smule i den ene ende af stationen.
Vejen Stations omgivelser gennemgår en gennemgribende ombygning.
I Helsingør er det bygningerne bag stationen der laves om, så HHGJ kan komme til perron. HHGJ skal føres gennem husrækkerne, før den dukker op bagved Stationsbygningen.

Udstillingen i Køge 2015. Teltet.

1:87 Byggerne
Custom Colors
Vejlesen
Endnu ikke udstoppet.
Dansk Jernbaneklub, Jernbanebøger
Gersagerparken MJK
Togteknik
Spor 1 Live Steam Team
Dioramaer
1.præmie
2.præmie
3. præmie