Anmeldelse af FC-vognen se link
Anmeldelse af DO og DQ se link
Anmeldelse af MT se link
Den nye FE vogn:
Da undervognen på FC og FE stort set er ens, er vognens køreegenskaber superbe.
Pertinax med pålimede "lister" giver et meget realistisk udseende - der er ikke 2 vogne der er ens!
FE-vognen er forbedret på 1 punkt i forhold til første serie FC. Kanten rundt om vinduerne er også bejdset/malet på indersiden.
Litra nr og kakkelovn. |
Skarp og letlæselig revisionsdato. |
I modsætning til FC vognen har FE kun vindue i gavldøren. |
Mange flotte detaljer. |
Lokaltog i Vestjylland sidst i 30'erne. |
Sættet kommer i den efterhånden vanlige kinesiske lakæske foret med skumplast. På den måde er lokomotiv og vogne godt beskyttet.
Lokomotivet MT 103 er bygget hos Scandia i 1927. I starten kørte den på Midtbanen (Sjælland) men blev allerede overført til Tønder i 1929. Blev hensat i 1941(Tønder) og udrangeret i 1943.
FC vognen blev også leveret fra Scandia i 1927 som MB 101 men fik nyt litra i 1928 "FC" 12101 igen omlitreret i 1941 til FC 4751.
FE vognen 12125 blev leveret i 1928. Omlitreret i 1941 til FE 4915.
DD vognen 1703 blev leveret fra Scandia i 1926. Omlitreret i 1941 til DO 5606.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar