Vognene er typiske repræsentanter for Knutzens store ombygning/modernisering af passagervognene i 30'erne og 40'erne. Med hvælvet tag, rammeløse spejlglasruder, birkefiner på væggene og lædersæder med høje rygge.
I 50'erne og 60'erne blev de især benyttet som bivogne til MO(K) på f.eks præriebanen, Skjern - Århus og andre sidebaner. Men de kunne også en sjælden gang ses i et forløbertog/dubleringstog i forbindelse med højtiderne. I 1967 blev 3 vogne solgt til HFHJ som anvendte 2 af vognene til 1975.
CO 2651 og CO 2653
Gavl med og uden inddækning.
Træbogie
Berliner - Jernbogie
To storrum samt toilet og togførerrum.
Togførerkupé med indretning og flotte højryggede lædersæder.
Der er lidt tomt på toilettet!
Hvordan skilles vognen:
Tag forsigtigt fat i vognens sider - træk ud!
Bunden "falder" ud med et lille slag.
Vognen samles igen ved at skubbe bunden på plads.
Fin beskrivelse / vides der noget min. radius !
SvarSlet